Sprint Data Center • ul. Jagiellończyka 26, 10-062 Olsztyn
+48 89 522 12 20
info@sprintdatacenter.pl

Jaki hosting wybrać dla sklepu internetowego?

blog informacyjny dla użytkowników usług SDC

Created with Sketch.

Jaki hosting wybrać dla sklepu internetowego?

Założenie własnego sklepu internetowego wiąże się z opracowaniem odpowiedniej strategii, która ma przyciągnąć klientów. Zanim jednak zaczniemy przygotowywać szczegółowe opisy produktów i zastanawiać się nad cenami, najpierw musimy zarejestrować domenę i wykupić hosting. Funkcjonalna, chwytliwa nazwa i poprawnie działający serwer to podstawowe elementy, które decydują o działaniu sklepu internetowego. Zanim zdecydujesz się na dostawcę usług, zastanów się, jaki hosting będzie najlepszy dla Twojej firmy.

Hosting – co warto wziąć pod uwagę?

Hosting to inaczej miejsce na serwerze, gdzie przechowujemy wszystkie pliki i treści wyświetlane na naszej stronie. Trzeba pamiętać, że każdy hosting www ma określoną pojemność. W przypadku prowadzenia sklepu internetowego jest to szczególnie ważne. Potrzebujemy przecież miejsca na firmową pocztę, a przede wszystkim na zdjęcia wszystkich produktów w jak najlepszej rozdzielczości, a tych może być bardzo dużo. Przed zakupem hostingu zwróćmy zatem uwagę, jakie ma parametry pod względem pojemności. Przedstaw dostawcy usług hostingowych plan na rozwój swojej firmy, a on z pewnością pomoże Ci dopasować korzystną ofertę.

Jeśli chodzi o tani hosting www https://www.sprintdatacenter.pl/tani-hosting-www, to istotną cechą jest także jego szybkość. Zależy nam przecież, by potencjalny klient mógł swobodnie poruszać się po naszym sklepie i żeby nie musiał zbyt długo czekać na przeładowanie strony. Oczywiście prędkość jest także uzależniona od walorów technicznych konkretnego komputera oraz od optymalizacji strony, jednak warto zwrócić uwagę również na zasoby serwera.

Pamiętajmy, żeby wybrany przez nas hosting dawał możliwość wgrania wtyczek ułatwiających pracę oraz uruchomienia certyfikatu SSL. SSL zabezpiecza serwis przed atakami hakerskimi. Nawet pomimo zachowania odpowiednich środków ostrożności możemy narazić się na próbę przechwycenia dostępu do sklepu, a SSL skutecznie blokuje takie działania. Dzięki temu dane naszej firmy i klientów będą chronione.

Dostawca hostingu udostępni nam panel zarządzania, gdzie będziemy mogli np. dokonać odnowy usługi. Zwróćmy uwagę, czy panel jest dostosowany do naszych potrzeb i czy jest funkcjonalny.

Hosting współdzielony z dyskami SSD

Polecany szczególnie dla małych sklepów, których prowadzenie nie jest tak wymagające. Zasoby serwera są wówczas dzielone na kilka stron. Niestety taki typ hostingu ma też ogromną wadę. W chwili, kiedy jeden z utrzymywanych na nim serwisów zarejestruje bardzo dużą liczbę wejść, praca pozostałych może zostać utrudniona. Przeciążony serwer będzie się zacinał i działał zdecydowanie wolnej, może to nawet doprowadzić do przerwy w dostawie Twojej strony.

VPS, czyli wirtualny serwer prywatny

Zasoby takiego serwera są ograniczone, jednak można je zwiększyć w zależności od naszych potrzeb. VPS polega na tym, że dostajemy indywidualne, wydzielone od innych miejsce hostingowe.

Serwer dedykowany

Zdecydowanie najdroższa z opcji polecanych dla sklepów internetowych, a jednocześnie najbardziej wydajna i funkcjonalna. Jako klient otrzymujesz od dostawcy hostingu cały serwer na wyłączność. Jeśli zatem prowadzisz duży sklep, to właśnie serwer dedykowany będzie najlepszym rozwiązaniem, ponieważ pozwoli Ci na utrzymanie nawet bardzo rozbudowanej strony.