Wydajność hostingu bezpośrednio wpływa na współczynnik konwersji. Strony, które długo się ładują często są porzucane przez użytkowników, co obniża sprzedaż i zmniejsza potencjalny zarobek sprzedawcy. Dodatkowo problemy techniczne obniżają poziom zaufania do domeny. Jak powinna wyglądać infrastruktura serwerowa dla e-commerce i na co warto zwrócić uwagę?
Spis treści
Dlaczego wydajność hostingu ma kluczowe znaczenie dla sprzedaży online?
Współczynnik konwersji to wskaźnik, który określa, jaka część użytkowników spośród wszystkich odwiedzających wykonuje określoną akcję. To ważny parametr, bo pozwala ocenić skuteczność kampanii marketingowych i strony w kontekście biznesowym. Przekłada się bezpośrednio na szybkość ładowania strony a konwersja o lepszych parametrach to większa skuteczność sprzedaży.
Warto pamiętać, że użytkownicy nie lubią czekać. Każda sekunda opóźnienia w ładowaniu strony może zmniejszyć współczynnik konwersji o kilka procent. Jeżeli po wpisaniu adresu wszystkie elementy ładują się powoli, to istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że użytkownik porzuci ją i już nie wróci ponownie w celu zakupu. Wpływa to niekorzystnie nie tylko na zarobek sklepu, ale także pozycjonowanie marki w Google. Wyszukiwarka ocenia szybkość strony jako czynnik rankingowy. Gorsza pozycja to mniejszy ruch. Wydajność serwera wpływa również na płynność działania strony w okresie zwiększonego ruchu. Hosting dla sklepu internetowego niskiej jakości nie utrzyma obciążenia, co może prowadzić do awarii, błędów i utraty sprzedaży. Wolno działający lub niedostępny sklep to także negatywny wpływ na wizerunek. Marka jest postrzegana jako mniej profesjonalna.
Jakie parametry serwera decydują o skuteczności sprzedaży online?
Zanim rozpoczniesz pracę nad stroną, warto zwrócić uwagę na czas odpowiedzi serwera czyli TTFB – Time To First Byte). Trzeba dążyć do tego, by wynosił poniżej 200 ms. Podczas zakupu pakietu hostingu trzeba zwrócić uwagę na ilość pamięci RAM, czy serwer oferuje szybkie dyski SSD lub NVMe, a także na jakim procesorze pracuje – im więcej rdzeni, tym lepsza obsługa wielu zapytań jednocześnie. Warto zweryfikować również limit bazy danych, czy transferu. W Sprint Data Center czekają na Ciebie wysokiej klasy rozwiązania hostingowe. Zapewnimy antyspam, backup, antywirus, Webmail / Roundcube, a także wygody w użytku panel phpMyAdmin. Wszystkie pakiety są w atrakcyjnych cenach. Nasza oferta jest skalowalna – potrzebujesz wyższego planu bo uptime serwera, który miałeś do tej pory jest niewystarczający? Skontaktuj się z nami! Dopasujemy ją do zmieniających się potrzeb. Poprawnie skonfigurowana usługa to pierwszy rok do zwiększenia zysku. Dzięki temu wpływ hostingu na sprzedaż online będzie zauważalny!
Jak dobrać hosting do wielkości i ruchu sklepu internetowego?
Dobór hostingu zależy głównie od rozmiaru sklepu i ruchu na stronie, który generuje. Dla małych sklepów, początkujących działalności wystarczy hosting www współdzielony. To najtańsza opcja, która nie obciąży budżetu, ale pozwoli klientom na wygodną sprzedaż. Większe sklepy i bardziej wymagające witryny częściej wybierają serwer VPS albo dedykowany serwer Oba rozwiązania są droższe, ale zapewniają więcej przestrzeni dyskowej, lepsze procesory czy indywidualne konfiguracje. Takie usługi również oferujemy naszym klientom.
Zanim wybierzesz hosting sklepów internetowych zwróć uwagę na parametry takie jak dyski SSD, procesor, ilość dostępnej pamięci RAM, dostępna przestrzeń dyskowa czy rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa. Warto sprawdzić również czy dostawca zapewnia również wsparcie techniczne w razie konieczności oraz opcję zmiany pakietu na większy w przypadku rozbudowy sklepu czy znacznego zwiększenia ruchu.
Jak poprawa wydajności serwera przekłada się na realne wyniki sprzedaży?
Skrócenie ładowania strony zwiększa współczynnik konwersji, a w e-commerce czasami kilka sekund decyduje o zrealizowaniu koszyka przez potencjalnego kupującego. Szybkie i stabilne strony zwiększają zaufanie wśród klientów. Trzeba również zoptymalizować ją pod kątem wygody korzystania. Im bardziej czytelny sklep i intuicyjna obsługa, tym większe prawdopodobieństwo, że klient coś kupi. Poprawa wydajności hostingu lub serwera korzystnie wpływa na pozycję w wynikach wyszukiwania, a także mniejsze koszty reklam.
Wydajność serwera a doświadczenie użytkownika są ze sobą ściśle powiązane — im szybciej i stabilniej działa serwer, tym płynniejsze, bardziej komfortowe i satysfakcjonujące jest korzystanie ze strony internetowej. Jeżeli Twoja witryna odnotowuje spadki, ilość porzuconych koszyków jest spora, a klienci szybko opuszczają stronę to warto podjąć niezbędne działania, by jak najszybciej to naprawić! Pamiętaj, że szybki serwer a współczynnik konwersji to zależność, która zwiększa zaufanie użytkowników i korzystnie wpływa na procesy biznesowe!
Podsumowanie
Wydajność serwera i szybkość ładowania strony są kluczowe dla sukcesu w e-commerce i bezpośrednio wpływają na współczynnik konwersji. Zaledwie kilka sekund może zadecydować o porzuceniu koszyka. Szybki i stabilny hosting zwiększa zaufanie klientów, zapewnia komfortowe doświadczenie użytkownika (UX) oraz przynosi korzyści w SEO (lepsze pozycje, mniejsze koszty reklam). Strona odnotowująca spadki wydajności i dużą liczbę porzuconych koszyków wymaga pilnej optymalizacji.
FAQ – pytania i odpowiedzi
-
Jakie dwa czynniki rosną dzięki szybkim i stabilnym stronom?
Zwiększają zaufanie wśród klientów i współczynnik konwersji.
-
Jakie są dwie korzyści marketingowe z poprawy wydajności serwera?
Korzystny wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania oraz mniejsze koszty reklam.
-
Jaka jest konsekwencja odnotowywanych spadków i dużej liczby porzuconych koszyków?
Wskazują na konieczność pilnej optymalizacji strony.
