
Własna strona internetowa nie jest już traktowana jako atut i przewaga konkurencyjna, lecz niemal jako konieczność. Nawet niewielkie, lokalne przedsiębiorstwa decydują się na własne witryny, które spełniają rolę podstawowego źródła informacji o ich działalności dla klientów. Aby strona sprawdziła się w praktyce, należy proces jej zakładania dokładnie zaplanować. Podpowiadamy, jak założyć swoją stronę internetową.
Od czego zacząć? Określ cel i rodzaj swojej strony
Głównym czynnikiem determinującym wszelkie kolejne kroki podczas zakładania własnej strony internetowej jest to, jaką z założenia ma ona mieć funkcję oraz treść. Innych rozwiązań technicznych, a co za tym idzie, nakładów pracy oraz finansowych, potrzebować będziesz na rozbudowany sklep internetowy, innych na prywatnego bloga, a jeszcze innych na niewielką witrynę firmową o charakterze informacyjnym. Pomyśl też o tym, jaką rolę ma ona odgrywać pod względem komunikacji. Zdecyduj, czy Twoja własna strona www będzie służyć do jednostronnego informowania klientów, czy też ma być platformą, na której użytkownicy będą mogli aktywnie się udzielać i współtworzyć treść.
Analiza potencjalnego odbiorcy, czyli osób, do których chcesz dotrzeć, jest ważna również pod tym względem, że powinieneś trafić do ich gustu. Do preferencji i oczekiwań grupy docelowej należy dostosować nie tylko funkcjonalności strony, ale też takie kwestie, jak grafiki, czy nawet styl pisania treści. Ważne również, aby powyższe kwestie nie stały w sprzeczności z Twoimi innymi internetowymi kanałami komunikacyjnymi, czyli przede wszystkim profilami w mediach społecznościowych.
Wybór domeny i hostingu dla własnej strony www
Co jeszcze powinieneś wiedzieć, zastanawiając się, jak stworzyć własną stronę internetową? Wraz z wykonaniem projektu graficznego i strukturalnego witryny internetowej, warto zastanowić się nad tym, jaki adres ma ona mieć. W tym celu należy wybrać domenę. Jest to właśnie nic innego, jak nazwa witryny wpisywana przez użytkownika w przeglądarce, służąca do tego, aby na nią wejść. Konieczny jest wybór głównej części adresu domeny, a także rozszerzenia, czyli części po kropce. Pierwszy z wymienionych elementów powinien jak najlepiej nawiązywać do charakteru działalności firmy lub jej nazwy i być łatwy do zapamiętania dla klientów, a także rozpoznawalny dla nich. Drugi z nich natomiast zależy m.in. od obszaru działania firmy, czy branży. Najczęściej wybierane są domeny z ogólnym, polskim rozszerzeniem „.pl”.
Kolejnym krokiem jest wybór hostingu. Założenie strony internetowej wymaga bowiem również wygospodarowania dla witryny przestrzeni dyskowej, na której będą znajdować się pliki, które ją tworzą. Najpopularniejszym rozwiązaniem w tym zakresie jest właśnie hosting, który polega na tym, że hostingodawca udostępnia właścicielom stron internetowych zasoby na współdzielonym, fizycznym serwerze. Konieczne jest dobranie odpowiednich parametrów, a także wybór zaufanego, bezpiecznego dostawcy.
Wiele kroków w zakładaniu swojej witryny ułatwi Ci Sprint Data Center. Sprawdź wolne domeny, a także wybierz hosting strony www. Oferujemy hosting dla WordPress, Magento, Prestashop oraz innych najpopularniejszych platform CMS.
Zabezpieczenie i utrzymanie strony – o czym nie możesz zapomnieć?
Wraz z uruchomieniem witryny należy zadbać również o przynajmniej podstawowy poziom jej zabezpieczeń. Koszty założenia strony internetowej wzrastają zatem także np. z powodu konieczności zakupu certyfikatu SSL, który szyfruje połączenie między użytkownikami witryny a serwerem. Tanie certyfikaty SSL również dostępne są w Sprint Data Center. Odpowiednie przygotowanie się do uruchomienia własnej witryny to zatem nie tylko kwestie, jak założyć własną stronę internetową, ale też, jak utrzymać ją w bezpieczny i funkcjonalny sposób.