Sprint Data Center • ul. Jagiellończyka 26, 10-062 Olsztyn
+48 89 522 12 20
info@sprintdatacenter.pl

Backup danych w hostingu

blog informacyjny dla użytkowników usług SDC

Created with Sketch.

Backup danych w hostingu

Backup to nic innego, jak kopia zapasowa przechowywanych na serwerze danych. Ma on chronić właściciela strony internetowej przed ich nieumyślną utratą w razie awarii, przypadkowego usunięcia czy też innego zdarzenia losowego. W przypadku usług hostingowych backup polega zwykle na cyklicznej archiwizacji ważnych informacji w postaci wszystkich plików, skrzynek e-mail, jak i baz danych utworzonych na serwerze. Wyjaśniamy, jakie znaczenie dla witryny ma regularnie dokonywana kopia zapasowa danych oraz jak działają automatyczne backupy danych w hostingu.

Dlaczego backup danych jest tak ważny?

Dane gromadzone przez stronę czy sklep internetowy to podstawa działania każdej witryny, dlatego ich utrata zwykle niesie za sobą liczne negatywne konsekwencje. Powodów może być wiele. Często następuje to wskutek omyłkowego usunięcia, awarii serwera czy wirusów komputerowych, ale także cyberataków, których częstotliwość w ostatnim czasie znacząco wzrosła. Z tego względu tak ogromne znaczenie mają systematycznie wykonywane kopie zapasowe. To właśnie ich posiadanie pozwala na uniknięcie przykrych skutków stracenia danych oraz umożliwia ich odzyskanie oraz przywrócenie strony do stanu sprzed ich utraty. Backupu można dokonać manualnie, jednak rozwiązanie to okazuje się być dość ryzykowne, a często także nieskuteczne. Znacznie lepszym pomysłem jest znalezienie rzetelnej firmy oferującej dobry hosting www, która zapewnia codzienne tworzenie kopii zapasowych oraz ich długi czas przechowywania. Decydując się na skorzystanie z usług Sprint Data Center możesz mieć pewność, że Twoje dane będą bezpieczne. Dodatkowo, w razie ich utraty, masz możliwość skorzystania z naszego supportu, dostępnego w ramach hostingu!

Automatyczne backupy danych w hostingu – jak to działa?

Aby backup mógł skutecznie uchronić Cię przed utratą ważnych danych, musi być dokonywany regularnie. Najlepszym sposobem jest skonfigurowanie planu tworzenia kopii zapasowych tak, aby tworzyły się automatycznie. Dzięki temu wszelkie nowo wprowadzane informacje zostaną zachowane. Należy również zaznaczyć, że nawet w przypadku posiadania dobrego dostawcy hostingu, backup warto również wykonywać samodzielnie. Gwarantuje to bowiem jeszcze większą ochronę danych, co jest szczególnie ważne w przypadku prowadzenia sklepu internetowego. W pierwszej kolejności wybierz sposób backupowania danych. Następnie zdecyduj, w jakim miejscu dane mają być zapisywane. Może to być zarówno chmura, jak i różnego rodzaju nośnik czy dysk zewnętrzny. Ostatni krok to samo wykonanie backupu. Utwórz kopię zapasową poprzez ręczne kopiowanie plików w uprzednio wybrany sposób i miejsce lub skorzystaj z dedykowanego oprogramowania. Następnie ustaw automatyczne kopiowanie – i gotowe!