Sprint Data Center • ul. Jagiellończyka 26, 10-062 Olsztyn
+48 89 522 12 20
info@sprintdatacenter.pl

Narzędzia do pracy zdalnej – przydatne aplikacje

blog informacyjny dla użytkowników usług SDC

Created with Sketch.

Narzędzia do pracy zdalnej – przydatne aplikacje

Praca zdalna w Polsce do tej pory nie cieszyła się tak dużą popularnością, jak w innych krajach. W obliczu pandemii, która sparaliżowała gospodarki wielu państw, grono pracodawców musiało zapewnić swoim pracownikom odpowiednie narzędzia do pracy na odległość. Właśnie dlatego przedstawiamy aplikacje, które poprawiają jakość pracy i usprawniają komunikację między zespołami.

Komunikacja

Kiedy nie mamy możliwości odbycia rozmowy face to face, warto postawić na dobry komunikator. Wielu pracowników chwali sobie Slack. Czytelny interfejs, możliwość tworzenia grup i wykonywania połączeń (głosowych oraz wideo) to rozwiązania niezwykle potrzebne i przydatne. Co jeszcze daje nam platforma? Możliwość przesyłania plików i udostępniania ekranu, które szczególnie doceniają osoby pracujące w większych zespołach.

Kolejnym narzędziem jest Microsoft Teams. Usługa oparta jest na chmurze, dlatego zespoły mogą ze sobą współpracować i korzystać ze wszystkich narzędzi firmy. Możesz w niej tworzyć specjalne spotkania i pokoje, które usprawniają pracę działów, a informacje tam zawarte zapisują się automatycznie.

Podobnie działa aplikacja Zoom.us. Jej zaletą jest dobra jakość połączenia, nawet w przypadkach słabego łącza. Na spotkania możesz zapraszać gości poprzez przesłanie linku, co świetnie sprawdza się w przypadku współpracy międzynarodowej. Ponadto każde spotkanie możesz nagrać, dzięki czemu zyskujesz szansę na ponownie przesłuchanie najważniejszych ustaleń.

Jakość pracy

Istnieje przekonanie, że pracownik w domu jest mniej wydajny. W rzeczywistości wszystko zależy od poziomu jego zorganizowania. Z tego względu warto polecić aplikacje, które ułatwiają pracę w domu. Jedną z nich jest Evernote. Dzięki niej można skanować notatki, korzystać z kalendarza, planować pracę i zapisywać najważniejsze wiadomości. Tym samym każda informacja znajdzie odpowiednie miejsce, a Ty bez problemu ją odszukasz.

Podobnie funkcjonuje Trello. Z tym narzędziem łatwo uporządkujesz projekty, sporządzisz listy zadań i nadasz uprawnienia poszczególnym użytkownikom. Pozostali pracownicy dzięki temu widzą, do kogo mogą się zwrócić po pomoc.

Polecaną wśród wielu użytkowników aplikacją jest również Zendesk. To system ticketowy, który umożliwia udzielenie klientowi szybkiej pomocy. Dzięki niej możesz czatować, dzwonić, a także doradzać, tworzyć raporty, tablice i przeprowadzać ankiety.

Własny system

Możesz również stworzyć swój własny program czy platformę do pracy zdalnej. Nie będzie wymagało to zbyt wielu zabiegów, a z pewnością ułatwi pracę. Warto wówczas postawić na serwer dedykowany, na którym bezpiecznie postawisz program. Bogatą ofertę znajdziesz na naszej stronie. Takie rozwiązanie gwarantuje przede wszystkim niezależność. Nie musisz być zdany na program, który padnie pod wpływem przeciążenia. Z Twojego serwera będzie korzystała określona liczba pracowników. Natomiast w razie awarii lub problemów możesz skorzystać ze wsparcia technicznego, jakie daje Ci nasza firma. Praca z domu nie musi być trudna. Jeżeli masz jakieś obawy, podziel się nimi ze współpracownikami. Z pewnością znajdziecie jakieś rozwiązanie problemu. We współczesnym świecie, pełnym mobilności zarabianie z domu staje się coraz popularniejsze. Być może wiele osób przekona się, że czasami warto umożliwić homeoffice i zaufać pracownikowi.