Prywatność

„Naszym priorytetem jest bezpieczeństwo danych każdego Klienta.“
Polityka Prywatności serwisu sprintdatacenter.pl

Wprowadzenie
W Sprint S.A., jako operatorze serwisu sprintdatacenter.pl, priorytetem jest ochrona Twojej prywatności i bezpieczeństwo Twoich danych osobowych. Niniejsza Polityka Prywatności wyjaśnia, jakie dane zbieramy, w jakich celach, na jakiej podstawie prawnej oraz jakie masz w związku z tym prawa. Dokument ten jest zgodny z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej „RODO”).

  1. Kto jest administratorem Twoich danych?
    1. Administrator Danych: Administratorem Twoich danych osobowych jest Sprint S.A. z siedzibą w Olsztynie (10-062) przy ul. Jagiellończyka 26.
    2. Inspektor Ochrony Danych (IOD): We wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych możesz skontaktować się z naszym Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: IOD@sprint.pl.
  2. W jakich celach i na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane?
    Twoje dane osobowe przetwarzamy w sposób transparentny i zgodny z prawem. Poniżej znajdziesz szczegółowe informacje o celach i podstawach prawnych.
    1. Jaki jest zakres danych, które zbieramy?
      Podstawowy zakres danych niezbędnych do zawarcia i wykonania umowy to: imię i nazwisko lub firma, adres zamieszkania lub adres siedziby, dane kontaktowe (adres e-mail, numer telefonu) oraz NIP (w przypadku przedsiębiorców) lub numer PESEL (w przypadkach, gdy jest to wymagane przez przepisy prawa lub regulaminy podmiotów trzecich do realizacji zamówionej usługi, np. przy rejestracji domeny). W przypadku wskazania osoby uprawnionej do reprezentacji, przetwarzamy również jej dane w podobnym zakresie. Podanie tych danych jest dobrowolne, ale konieczne do realizacji usług.
    2. W celu zawarcia i wykonania umowy o świadczenie usług (podstawa: art. 6 ust. 1 lit. b RODO) Jest to główny cel, dla którego zbieramy Twoje dane. Obejmuje to:
      • Założenie i zarządzanie Twoim Kontem Klienta.
      • Realizację zamówionych usług (rejestracja domen, aktywacja hostingu, certyfikatów SSL itp.).
      • Obsługę płatności i wystawianie dokumentów księgowych.
      • Zapewnienie wsparcia technicznego i obsługę zgłoszeń.
      • Komunikację związaną z realizacją usług.
    3. W celu wypełnienia naszych obowiązków prawnych (podstawa: art. 6 ust. 1 lit. c RODO) Prawo nakłada na nas pewne obowiązki, które wymagają przetwarzania danych, m.in.:
      • Przechowywanie dokumentacji księgowej zgodnie z przepisami podatkowymi i ustawą o rachunkowości.
      • Udzielanie informacji uprawnionym organom państwowym (sądom, prokuraturze) na ich żądanie.
    4. W celach wynikających z naszych prawnie uzasadnionych interesów (podstawa: art. 6 ust. 1 lit. f RODO) Przetwarzamy dane również wtedy, gdy jest to niezbędne do realizacji naszych uzasadnionych interesów, takich jak:

      • Dochodzenie i obrona przed roszczeniami.
      • Zapobieganie oszustwom i nadużyciom.
      • Zapewnienie bezpieczeństwa naszej infrastruktury IT.
      • Prowadzenie analiz i statystyk w celu ulepszania naszych usług.
    5. Na podstawie Twojej dobrowolnej zgody (podstawa: art. 6 ust. 1 lit. a RODO)

      Jeśli wyrazisz na to chęć, będziemy przetwarzać Twoje dane w celach marketingowych, które obejmują:

      • Wysyłanie informacji handlowych o naszych promocjach i nowościach drogą elektroniczną (e-mail).
      • Kontakt telefoniczny w celach marketingu bezpośredniego.
      • Udostępnienie Twoich danych (adresu e-mail, numeru telefonu) podmiotom z grupy kapitałowej Sprint w celu prowadzenia przez nie działań marketingowych.

      Pamiętaj, że udzielenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w każdej chwili wycofać.

  3. Komu udostępniamy Twoje dane?

    Twoje dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców:

    • Podmiotom przetwarzającym na nasze zlecenie: dostawcom usług IT, firmom świadczącym wsparcie techniczne. Działają oni na podstawie umowy powierzenia i tylko z naszego polecenia.
    • Rejestrom nazw domen i jednostkom certyfikującym: w zakresie niezbędnym do rejestracji i utrzymania zamówionych przez Ciebie usług.
    • Operatorom płatności: w celu obsługi transakcji finansowych.
    • Podmiotom z grupy kapitałowej Sprint: wyłącznie w przypadku, gdy wyrazisz na to dobrowolną zgodę.
    • Organom publicznym: sądom, prokuraturze, policji, urzędom skarbowym, jeśli zwrócą się do nas z odpowiednim żądaniem wynikającym z przepisów prawa.
  4. Czy Twoje dane trafiają poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG)?

    Tak, w niektórych przypadkach Twoje dane mogą być przekazywane do państw poza EOG. Dzieje się tak, gdy jest to konieczne do realizacji usługi, np. przy rejestracji domen globalnych u operatorów z siedzibą poza EOG. Zawsze zapewniamy, że transfer danych odbywa się w oparciu o odpowiednie zabezpieczenia prawne, takie jak standardowe klauzule umowne zatwierdzone przez Komisję Europejską.

  5. Jak długo przechowujemy Twoje dane?
    • Dane przetwarzane w celu wykonania umowy przechowujemy przez cały okres jej obowiązywania, a po jej zakończeniu przez okres niezbędny do dochodzenia ewentualnych roszczeń (zazwyczaj do 6 lat).
    • Dane niezbędne do wypełnienia obowiązków prawnych (np. faktury) przechowujemy przez okres wymagany przepisami prawa, np. przez 5 lat od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy.
    • Dane przetwarzane na podstawie zgody przechowujemy do momentu jej wycofania.
  6. Jakie masz prawa w związku z przetwarzaniem danych?

    Zgodnie z RODO, przysługują Ci następujące prawa:

    • Prawo dostępu do danych: Możesz zażądać informacji o tym, jakie Twoje dane przetwarzamy, oraz otrzymać ich kopię.
    • Prawo do sprostowania danych: Możesz zażądać poprawienia nieprawidłowych lub uzupełnienia niekompletnych danych.
    • Prawo do usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym): Możesz zażądać usunięcia swoich danych, jeśli nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane, lub jeśli cofniesz zgodę, a my nie mamy innej podstawy prawnej do ich przetwarzania.
    • Prawo do ograniczenia przetwarzania: Możesz zażądać, abyśmy ograniczyli przetwarzanie Twoich danych (zaprzestali operacji na danych poza ich przechowywaniem) w określonych przypadkach.
    • Prawo do przenoszenia danych: Możesz otrzymać od nas swoje dane w ustrukturyzowanym formacie i przesłać je do innego administratora, jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie umowy lub zgody.
    • Prawo do wniesienia sprzeciwu: Możesz sprzeciwić się przetwarzaniu Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu.
    • Prawo do cofnięcia zgody: Jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, możesz ją w każdej chwili wycofać bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej cofnięciem.
    • Prawo do wniesienia skargi: Masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO).

    Aby skorzystać ze swoich praw, skontaktuj się z nami lub z naszym Inspektorem Ochrony Danych.

  7. Polityka plików cookies
    1. Definicje
      • Administrator - Sprint S.A., z siedzibą w Olsztynie (10-062) ul. Jagiellończyka 26.
      • Cookies - oznacza dane informatyczne, w szczególności niewielkie pliki tekstowe, zapisywane i przechowywane na urządzeniach za pośrednictwem których Użytkownik korzysta ze stron internetowych Serwisu.
      • Serwis - oznacza stronę internetową lub aplikację, pod którą Administrator prowadzi serwis internetowy, działający w domenie sprintdatacenter.pl.
      • Urządzenie - oznacza elektroniczne urządzenie, za pomocą którego Użytkownik uzyskuje dostęp do Serwisu.
      • Użytkownik - oznacza podmiot, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym zawarta może być Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną.

      Stosowane przez Administratora Cookies są bezpieczne dla Urządzenia Użytkownika. W szczególności tą drogą nie jest możliwe przedostanie się do Urządzeń użytkowników wirusów lub innego niechcianego oprogramowania lub oprogramowania złośliwego.

      Nasz serwis internetowy wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia jego prawidłowego działania oraz w celach analitycznych i marketingowych.

      Jakie cookies wykorzystujemy?

      • Niezbędne: Kluczowe dla prawidłowego funkcjonowania serwisu, umożliwiające logowanie i utrzymanie sesji. Bez nich korzystanie z Panelu Klienta byłoby niemożliwe.
      • Analityczne: Pozwalają nam zbierać anonimowe dane statystyczne o tym, jak użytkownicy korzystają z naszej strony (np. Google Analytics), co pomaga nam ją ulepszać.
      • Funkcjonalne: Umożliwiają zapamiętanie Twoich wyborów (np. język) i personalizację interfejsu oraz uruchomienie dodatkowych funkcji, jak czat na żywo.
        • The Point We care about your customers Sp. z o.o – obsługa aplikacji czat. Polityka prywatności: PDF
      • Marketingowe: Służą do dostosowywania reklam do Twoich zainteresowań oraz do mierzenia skuteczności kampanii reklamowych.

      Lista wykorzystywanych cookies:

      Jak zarządzać plikami cookies? Możesz samodzielnie zarządzać plikami cookies z poziomu swojej przeglądarki internetowej. Możesz je blokować lub usuwać. Pamiętaj jednak, że ograniczenie stosowania cookies może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne w naszym serwisie.

  8. Bezpieczeństwo danych

    Stosujemy odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu ochrony Twoich danych osobowych przed nieautoryzowanym dostępem. Cała komunikacja z naszym serwisem, w której podajesz dane osobowe, jest szyfrowana przy użyciu silnych, powszechnie uznanych standardów kryptograficznych (protokół SSL/TLS). Dostęp do Twoich danych mają wyłącznie odpowiednio przeszkoleni pracownicy, zobowiązani do zachowania poufności.

  9. Zmiany w polityce prywatności

    Zastrzegamy sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszej Polityce Prywatności. O wszelkich istotnych zmianach będziemy informować za pośrednictwem naszej strony internetowej lub drogą mailową. Zawsze obowiązuje Cię aktualna wersja polityki dostępna w naszym serwisie.